onsdag.

Igår hände nått som aldrig hänt innan. Jag klev upp själv när kl ringde 05:45! Barnen sov och jag fick väcka dem för första gången någonsin 06:30. Typiskt att de sov länge när vi skulle va på dagis o jobb till 7. Tog bilen så vi hann och de fick även i sig lite frukost. De fick ju mer på dagis sen.
 
Men idag när vi är lediga. Då vakna Zoey 04:30 så klart. Men vi har tagit det lugnt fram tills nu. Jag måste starta dagen ordentligt strax. Har tvättstugan idag. Men lillskrutt var trött och somna nu i soffan.Vi fick en ny maskin efter att ha väntat ett tag..så tvätt finns. Pixie ska få följa med Sylvia till Alv idag. Vilket hon tycker är jätte kul. vädret verkar vara på deras sida idag.
 
Nackdelen med jobbet är att det i stort sett alltid finns godis, frallor och fika där. Med nån med dålig karaktär så är det jobbigt..frallor har jag dock börjat byta ut mot knäckebröd. Men godiset är svårare, det står nästan jämt en påse smågodis inne hos oss. dock känner jag att jag måste dra ner/bort onyttiga saker mitt i veckan. Det räcker på helgen. Är ju hård mot barnen när det gäller sånt. Vi köper inte ens saft längre utan dricker endast vatten mjölk/havremjölk till maten. Dock blir det glass mitt i veckan nu när det är sommar. Nån festis vid utflykt ibland. Så då borde socker även gälla mig. Och det ska jag försöka med för 50011 gången. Så igår kväll gav jag mig ut på min första jogging/gå fort pass. Vissligen bara 20min men en början och ville känna på höften om det ens gick. ska försöka sätta upp ett rimligt mål. Så 2ggr i veckan ska jag ge ett försök. På fre eller lör kan jag när jag är ledig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0