zoey tid.

Igår kunde vi aldrig tvätta..Den nya maskinen var inte fixad. Eftersom vårt badrumsgolv rymde mer tvätt än golv så var vi tvugna att åka till horn och tvätta. Mina arbetskläder behövde verkligen tvättas tills idag. Vi stannade på middag och lekte ute. Pixie fick erbjudande att stanna kvar. Hon har pratat om att få sova över själv. Så hon var mer än nöjd igår. Först ett barnkalas och sen få sova över. Zoey njuter av uppmärksamheten som bara riktas mot henne. Pixie stannar tills morgondageens morgon. Eftersom vi ändå skulle gå på Alv ihop innan jag jobbar. Så idag ska jag och Zoey ner till Alv. Så hon får göra allt hon gillar (inte teater. ) för sen får hon vara 2h på dagis på em innan Emil kommer. Så får de med far och dotter tid idag. De kommer ju aldrig ifrån varandra, så nån gång då och då tror jag det är nyttigt att de får sakna varandra lite. 
 
Zoey somna redan 7 igår kväll. Och Emil ville se fotboll på tvn. Så jag passade på att hälsa på Anna och Walter nån timme på kvällen. Vad mycke barn utvecklaså bara nån vecka! 
 
Vi har väl som många andra barnfamiljer haft saft hemma. Köpt fika lite då och då och inte varit så noga om det slinkit ner nån glass extra. Men på senaste tiden kände jag att Pixies humör spelade över lite väl ofta. Och hon var så uppe i varv. Och fick tanken att verkligen dra ner på sockret. Så i ca 2 mån har vi inte köpt saft alls, slutat baka chokladbollar och kladdkaka. Samt inte köpt fika om det inte varit helg. Glass har varit max en om dagen om de minns det själva vill säga. Godis är som för många andra på fredag eller lördagar. Där har vi aldrig köpt mycke. Nån tablettask och klubba. Men det jag och även mina vänner märker är att Pixie är så mycket mer lugn och harmonisk. Hon ber om vatten istället och frågar om vi kan fika på melon eller annan frukt. Det har blivit så naturligt att hon inte verkar så sugen på sötsaker längre. Och i två veckor har jag gjort likadant mot mig. Så slutat äta onyttigt i veckorna. Vi hade en påse bilar i lör. Men ingen var jätte sugen så halva påsen är kvar. Tror verkligen kosten har stor betydelse över mycket. Och barn är så formbara när det gäller sånt. Båda barnen älskar frukt och grönt för vi tycker det är en viktig del. Men hade vi inte tyckt det så hade de ju varit främmande smaker med mycke rotfrukter och grönsaker osv. Men eftersom det förr inte fanns socker på det viset tror jag inte vi är skapta för att missbruka det. utan det finns tillräckligt i mat osv som man får i sig. Men självklart får de äta när vi blir bjudna och så. Men många gånger kan man ta ett päron en tisdag istället för den där kakan. Nån som märkt liknande med humör och socker? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0