trött.

Denna natten har jag inte sovit. Zoey vakna halv 1 och låg vaken till ca 5. För att sova en timme till 6. Hon har blivit förkyld och då är hon alltid orolig om nätterna. Speciellt i början av förkylningen. Lilla plutten. 
 
Idag är tanken att baka dubbelsats bullar. Har ju haft massa fika besök så Emil hann knappt få smaka..Mina bröder kan lukta sig till fika. Haha. I måndags kom de till nybakade bullar och igår kom de till nybakta kladdkakemuffins. Bra känsla har de iaf! 
 
Som de flesta märkt får jag så dåligt samvete när jag ätit onyttigt. Alltså fika, godis mm. Tror att det har att göra med anorexian jag hade som 14åring. Även om jag äter nu massa och så. Så sitter oftast hjärnspöket kvar och ger mig dåligt samvete. .så vågen borde jag slänga ut med andra ord. Men då är frågan vad som är mycket liksom. För det är ju så personligt. För någon kan  3bullar vara jätte mycket medans det inte är något för en annan. Likaså lösviktsgodis. När vi köper för typ 30kr känns det jätte mycket,  men vi är ändå 3 som delar på påsen. men vid nybakta bullar kan jag lätt äta 5 utan att blinka.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Jag läser din blogg då och då, och har faktiskt märkt att du mår dåligt ibland över mat (med kombination träning). Men jag har inte tänkt så mycket på det, förrän nu när du säger att du har haft anorexia när du var yngre. Frida, jag blir orolig!!!! Jag har en kompis här nere i Lund som fick återfall i anorexia när hon föll tillbaka till gamla vanor och gammalt, dåligt beteende! Lyssna inte på dina hjärnspöken. Du vet ju om att de har fel, du vet att det är sjuka beteenden. Släng ut vågen meddetsamma och sluta genast upp att ha dåligt samvete när du äter "onyttigt".. Tänk på att det allra viktigaste är att du är frisk och mår bra!
Förlåt om du tycker att jag lägger mig i , jag ville bara visa att jag bryr mig. :) Många Kramar!

2014-03-28 @ 19:36:55
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0