.

Fick jobb hela dagen imorgon. Pendlar med dåligt samvete mot barnen. Hade ju lovat gå till Alv men jobbar till 18. Vet att Pixie blir besviken.
 
 Men Emil och barnen kan gå på lör när jag jobbar och vi ska gå på sön. Tycker man lever med ständigt samvete..dels att ha barnen på dagis, vara i från dem osv. Och sen blir jag glad att få möjligheten att jobba. Så man bidrar ekonomiskt till familjen,  annars får man dåligt samvete över det. Det är så verkligheten är. Och så är det för de flesta. Samtidigt saknar man varandra och tar tillvara på nuet dubbelt upp om man är ifrån ibland. Och eftersom jag har en fotbollskille så är det flera kvällat i veckan. Och då saknar man E massa. Imorgon kommer vi inte hinna ses alls och igår somna jag lagom tills han kom hem. Svårt att skapa en balans i vardagen. Och speciellt när båda jobbar. Men man kommer in i det snart. men man länner sig otillräcklig ibland. Vill vara världens bästa mamma och sambo. Tror dock man sätter kraven lite högt ibland. 
 
Nu närmar sig badsäsongen..och är inte alls redo gör det. Motionen har halkat efter den senaste tiden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0