pizza

Denna lördag gav barnen oss sovmorgon till 6, så skönt. Jag gick dock en timme senare till jobbet. Där hade vi fullt upp med både plankor och smörgåstårtor. Tiden bokstavligen sprang iväg! Kl 14 var min älskade familj utanför butiken för att hämta mig. Vi kände för att unna oss hämtat och köpte pizza som vi tog med hem. Köpte även zoeys sista paket, så hon är klar. Vi såg film innan båda somna nu innan 7. Så Emil och jag ska se en film ikväll. Skönt med en slappar kväll. Ska äta upp min sista ost som jag köpte igår. Denna vecka har jag varit duktig med socker. Vi bakade maränger igår som vi smaka, och åt det som lördagsgodis idag. Barnen fick varsin tablettask med. Ekologiska popcorn går lika bra som godis, och nyttigare! Men man vill ju unna sig nått sötare ibland med såklart. Jag hade bara tänkt att unna mig lite väl ofta på jobbet. När det finns tilljängligt är det svårare. Just därför sträcker jag på mig för att jag stått emot både alla frallor, bullar, kladdkakor, godis mm denna vecka där. Tagit frukt istället och det var så mycket godare i helgen när vi åt nått sött.
 
Imorgon jobbar jag ett längre pass än tänkt, tar några timmar åt en som behövde komma ifrån tidigare. Så träffar inte familjen på hela dagen. Eftersom jag ska till pappa direkt efter. Och de åker till Emils pappa samt träning. Men vi har några timmar innan 10 imorgon. Måste nog försöka släppa såna tankar. De äter upp mig tillslut. Älskar ju min man och barn så sjukt mycket. Jobbigt att vara ifrån dom. Men det är ju så livet är. Blir inte bättre av att räkna timmar mm. Vi har varandra.
Barnen och jag har tid på måndag eftersom jag inte börjar fören 4. Och imorgon kväll får jag ju krama min kärlek igen. Vi har ju hela lördag ihop när vi åker till ullared. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0