igår

Igår var vi lediga. en en sån där skön och bra dag fick vi inte. Jag undrade om barnen vaknat på fel sida. De var som två små gnällspikar i stort sätt hela dagen, inget var bra och det var mest gråt för allt och inget. Vi försökte ändå få en rolig dag och Pixie var sugen på att hälsa på sin mormor i sommarstugan. Men vi var inte kvar så länge. När det gått lite väl överstyr på detta gnälliga tema så tänkte jag, kolla febern. Och visst de hade ju såklart feber. En våg av dåligt samvete sköljde över mig. Varför förstod jag inte det direkt. Såklart  att de va gnälliga för att de inte mådde bra. Och båda somna frivilligt kl 18 på kvällen. De har sovit oroligt inatt och vaknat ofta. Idag vabbar jag för första gången i mitt liv. Har varit på ica den 22 april och har aldrig varit borta från jobbet innan. Fick dessutom ett vikariat fram till nyår, skönt! det är på 50% men kommer få bygga på med timmar vid behov om jag vill och det finns. Och det trodde hon att det kommer bli ibland. 
 
Så idag är vi hemma och vabbar som sagt. Tjejerna är på bra humör idag. Det är ju oftast dagen en förkylning håller på att bryta ut som man mår sämst. De sov dessutom länge på morgonen!! Vet inte när jag fick sova till 6:30 sist?! Inte under detta år iallafall. Men det tackar jag verkligen för, känner mig så pigg idag! Zoey har ju sin vanliga kl på 5 och Pixie sin på 5:30, så extra sömn gör att man känner sig utvilad. Sen att jag slockna i soffan 20:30 igår kväll, än att lägga mig 22:30 som vanligt hör inte till saken, 
ett av de första kortet på vår lilla kompis. Nu har han växt lite och blivit så tam! Helt rätt kanin för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0