Onsdag.

I december månad blir det en hel del extra jobb. Är inne på min andra 6 dagars vecka. Men endel pass är längre än andra så tycker det går bra och blir en bra balans med tid till barnen och hemmet. Jag är ju ledig 4 dar på raken vid jul och det ser jag fram emot det nått enormt! Njuta av ledig tid ihop med min familj. Men hoppas på en bra lön efter denna månad. Och det är så värt att jobba lite extra för att kunna göra iordning hallen nästa månad. Och i vår är det tvättstugan som står på tur. Barnen önskade sig varsin platta i år. Tycker egentligen det är tidigt. Men verkar som alla barn har egna plattor, iaf väldigt många. Så får ge med mig där och de ska få varsin i julklapp. 
 
Igår gjorde vi endel hemma sysslor innan några timmar på förskolan och jobbet. Vi bakade dadelbollar och både jag och barnen tyckte de va helt okej. Idag fick jag hoppa in på morgonen i matservice och det var skönt att ha ledig em och kväll, annars hade jag slutat nu i skrivandes stund. Emil slutade lite tidigare så jag passade på att ta ett pass på gymmet. Skönt med lite folk, för det gick ju mycket snabbare! 
 
När jag kom hem gjorde vi hemlagade våfflor. Vi fick sen besök av min lillebror Anton och hans tjej på en kaffe. Nu är Emil iväg och tränar. Jag sitter i soffan och "rinner av". Njuter av att höra barnens andetag jämte mig när de sover. Och tänkte njuta av mörk choklad ikväll. Det är ju så gott! 
 
 
Pixie kom med i tidningen från dansuppvisningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0