Sjukstuga.

I måndags tog jag in en julgran som vi fått av Emils föräldrar. Vi hade tänkt vänta på Emil, men vi ville överraska honom och göra det fint. Efter jag satte i ljusen utbrister Pixie att jag är helt röd om halsen och armarna. Strax efter börjar det klia och halsen känns svår art svälja med. Konstigt! Jag bytte tröja och tvättade av det röda. Dagen gick och kände ingen direkt förändring. Gick till jobbet kl 15. Men 19:30 mådde jag jätte dåligt, höll på att svimma och halsen var jätte svår att svälja med. Fick panik nästan för hade sånt tryck över bröstet. Och blev så yr. Fick skjuts hem och där blev det värre. Emil fick ringa både sina föräldrar och ambulans. När de kom fick jag ca 14 tabletter på plats. Jag ville inte åka med, men var tvungen så de såg att tabletterna verkade. Halvvägs till Västervik börja de värka och när vi var framme kändes det bara som jag sprungit ett maraton. Så hoppas jag inte är allergisk mot julgranar jämt! 
 
Igår kände jag mig trött och konstig. Zoey fick hög feber mot slutet av dagen. Emil och jag åkte och storhandla när Emils mamma var här och min syster kom sen. Kände mig lite ruggig på kvällen med. Idag får jag vabba...typiskt nog nu innan jul och när jag väl har extra pass...Men det är svårare för mig att vabba på torsdagar så då är det bättre Emil gör det om det behövs. 
 
Idag tar vi nog det lugnt. Pixie ville till dagis ändå, eftersom de ska lussa idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0