Typiskt.

När jag äntligen kommit igång så ska jag såklart börja bli sjuk..har dock inte tid med det. I dec blir det mer jobb än vanligt, mycket inför jul och nyår i en butik. Och resten av tiden vill jag ju ta vara på. Umgås och sköta hemmet. Så tiden att vara sjuk finns inte. Efter gårdagens pass blev jag yr. Men tänkte att det var att jag tagit ut mig. Em var jag trött och slö..och föll för sockret på kvällen. I hopp om att få energin. istället vakna jag upp med halsont och feberkänsla idag...och jag som ska träna ikväll. Får träna lättare och inte ta ut mig. Om jag orkar. Fick gå från jobbet bara efter en kort stund. Då zoey fått en ny svinkoppa. Den hon har är torkad och då smittfri. Och blivit mer ett sår då vi tvättar mycket. Men en ny smittar ju, så hämtade efter frukost. Vi har suttit i soffan och slappat ihop helt och hållet...Pixie ville va kvar på dagis. Och jag blev förvånad. Men ändå glad över att denna vecka har funkat bra med dagis! Inget gråt på hela veckan! Och det har ju varit det sen i somras typ. Hoppas det håller i sig. Men nu ska vi strax hämta henne. Känns ju onödigt att stressa med tiden till middag om vi hämtar som vanligt. 
 
Pixie bestämde middag idag så blir köttfärssås och pasta. Gjord på kycklingfärs. Testa det om ni inte redan gjort. Kom gärna med bra vardagsrecept! Man tröttnar ju ganska snabbt på den vanliga Svensson maten. Men mitt i veckan har man ju inte all tid i värden att laga. Men vi vill ju ändå inte byta ut till för mycket halvfabrikat. Så snabba tips är tacksamt! Fick ett tips från min svärmor som jag gjorde i veckan när Emil önskade falukorv..stek gul lök, hackad tomat, tonfisk i vatten och cremefraich, krydda. Så gott till pasta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0