Går dagen.

Vi vaknade upp till fint väder, tänk vad solen gör med humöret! Man blir så glad av solen. Vi tog en morgon cykeltur och mötte upp Anna, walter och jonas en snabb sväng i lekparken. Sen cyklade vi vidare och kikade på fåren i gästgivarhagen. Efter lite lunch passade jag på att baka bröd. När de var klara bjöd vi in min mamma på en nybakad tekaia. Jag har hittat ett jätte gott recet med havregryn i. Brukar variera mjölsorterna mellan rågsikt, dinkel och vete. 
 
Vi gick ner till alv och mötte upp tjejernas farmor. Vi åt våffla med mjukglass till mellis och lekte bara igår. Vi har ju gått på flera föreställningar varje gång vi går. Men nu när det är som mest folk i parken kan man hoppa dem mer och mer, och passa på att bara leka. Så är det lättare och roligare när det lättar på folk igen. 
 
 
En bild från i höstas. Ibland förstår jag inte hur tiden kan gå så fort. En oskyldig puss 2008, lite enkelt dejtande som ingen räknat med skulle leda till grunden på ens liv. Utan oskyldigt tånårshäng, som blev mer allvarligt då pixie dök upp i min mage. Jag är så glad att vi orkade kämpa genom de tuffa första åren. Att få barn fort med nån man knappt känner, dessutom ung och inte ens hunnit gå ut gymnasium, för Emils del den tid i livet då man som kille vill festa som mest och uppleva värden.Men ändå försöka hitta sig själv, vara den bästa mamman man kan och lära känna varandra. Att som jag förlora nästan alla som man trodde var mer än bara festvänner. Men iställt träffa de vänner som man har nu, Till att vi står här i dag, starkare än någonsin, mer kär än vad jag trodde var möjligt. att få älska en person från djupet av sitt härta. Mitt i vardags karusellen, där tiden ska räcka till. Men mitt i allt ändå ser personen som man kan vara sig själv med helt, som man inte måstae vara snygg inför jämt, utan som älskar en direkt när man kliver upp, när man är trött och gnällig eller när man är sitt bästa jag. Så här står vi idag 2015 med en puss som inte alls är lika oskyldig. utan som betyder allt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0