friskt.

Igår fick vi besök av min lillebror Anton. Vi fikade ihop en stund. Hade lovat tjejerna alv så fick lite snällt köra iväg honom..men vi kom lagom ner till allsången. Eftersom vi hänger på alv 2-3ggr i veckan från att säsongen öppnar tills det stänger, och har gjort sen Pixie var 1. Så känner endel igen oss väl. De hälsar och säger hej Pixie, hon får sjunga micken nästan varje gång och varit uppe på scenen redan 1gång i år. Så är det allsången som är ett måste för henne. Vi hann med några fler föreställningar. Att åka saltkråkam utan mig är det nya, och gärna om och om igen. Himla tur att man har årskort och kan låta barnen åka rutschkana en timme utan att stressa på dem. De som betalar brukar snegla lite ibland när man är så obrydd att barnen gör samma saker en halv evighet, de är ju oftast så stressade att hinna se allt. Vi åkte hem skapligt ändå lagom till middagstid. Körde en stek på långkok hela kvällen igår, som jag kan värma upp till middagen imorgon. Smidigt att förbereda när tiden är knapp, och man ändå vill ha bra mat. 
 
Idag är det dagis och jobb som gäller. Känns som det var länge sedan. Dels att jag jobbade så mycket i två månader och denna månad mindre igen och att jag var sjuk så missade tre dagars jobb. Så även om jag verkligen älskar att spendera mina dar med barnen, ska det bli kul och jobba idag. Är glad att jag ändå har så oregelbundna tider. Börjar ju så ofta kl 4 eller mitt på dagen, så har mycket tid hemma med dem. Och ofta ledig vardagar eftersom jag jobbar helg. Så får de mycke hemmatid. De gillar sitt dagis, men känns bra i hjärtat att de ändå spenderar den mesta tiden med oss. Om jag längtar till mina 4 veckors semester?! Snart där. Och två månader till flytt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0