tips på mat?

Vi skriver veckomatsedel här hemma för alla vardagar. Kan dock tycka det är svårt emellanåt att komma på nått. Man kör ofta samma mat som återkommer. Igår ville tjejerna ha köttbullar så då rullade vi ett gäng. Idag testade vi gräddstuvad vitkål. Tjejerna fick potatis för misstänkte att de inte skulle falla i smaken. Men jag gillade det. Skriv gärna om ni har tips! Både vegetariska o med kött. Vi har bakat kolasnittar denna vecka, så himla gott!
 
Idag har vi varit lediga. Vi har firat walter som fyller ett år. Vi lekte ett par timmar där ihop med Ullis och Arvid med. Det blev minst sagt livat och barnen hade jätte kul. Igår började jag kl 4, så tjejerna och jag myste hemma och fick besök av min syster Anna och smilla. Njuter av mina små hjärtan<3 imorgon jobbar jag heldag. Men är ledig på söndag igen. Då har Pixie dansuppvisning och zoey ska på sitt första barn kalas. Synd bara att tiderna krockar så vi får dela på oss. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kotletter med sting är jätte gott. Vi gör det inte så starkt som det ska vara med tanke på att barnen äter det . Ingredienser är: 3 dl vispgrädde, 5 dl créme fraiche, 1 dl soya (mushroom) , 2 tsk sambal oelek ( jag tar bara en tsk ), 5-8 benfria kotletter.
Lägg i kotletterna i en ugnsfast form, blanda och vispa ihop de andra ingredienserna och häll sedan över kotletterna. Grädda i mitten i ugnen i 1 1/2 timma i 175 grader. Ät tillsammans med kokt potatis eller rotfrukter i ugnen och lite sallad till.
Jätte gott!

2015-05-06 @ 20:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0