Träningsvärk..

Nu äntligen har jag fått både viljan och lusten att dra ner på sockret. Från att ha fallerat (speciellt på jobbet) till att inse att jag börjar gå upp. Jag är noga med barnens kost, så ekologiskt som möjligt, kollar tillsatser och försöker dra ner på sånt, och ger dem inga Light produkter. och erbjuder fruktfika på vardagen. Dock älskar de efter maten glass och allt Kan jag inte ta bort. De får inte dricka saft till vardags tex. Men är glassen slut brukar vi vänta till helgen för att köpa ny. De äter inte mycket godis. Utan är mest att välja det som verkar vara grejen. Just därför är det så fel att jag trycker i mig godsaker när de somnat..skyllt på tröttheten..men det är inte hållbart ändå. 
 
Så i söndags köpte jag mig ett gymkort och har inte ätit socker sen dess. Stolt eftersom jag är så svag för socker. Köpt hem kokossocker, det höjer inte blodsockret på samma sätt och är nyttigare. Men har tänkt att jag får äta på helgen. Annars blir det ju för tråkigt.
 
Igår tränade jag ett benpass på gymmet. Med tanke på att jag inte gymmet sen innan Pixie föddes(!?) varför kan man undra efterhand. Så skön känsla det var. Dock inte skönt idag. Tog i för mycket på ett rejält benpass. För idag har jag träningsvärk som heter duga...Men lär få ny för på söndag ska det tränas igen. Imorgon är det jobb, barnkalas och fira pappa på fars dag som gäller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0