Måndag igen.

Då gick denna helg över, lika fort som vanligt och ännu snabbare när jag jobbat. I lördags åkte min fina familj till horn för att ordna med ved. Jag slutade vid 14. Tog ett snabbt varv på marknaden, smällde i mig en påse godis. Vilket jag ångrade efteråt för vad illa man mår av marknadsgodis. Jag bytte om för att äta middag ute med min vän Anna. Var meningen att vi skulle gått ut. Men var för trött efter en 6dagars vecka med jobb. Så vi åt mat och var hemma innan 8. Så skönt att vi är så lika i vissa lägen! Vi fick en mysig middag ich massa ny energi och ändå tid i soffan.. Har man blivit gammal så säg. 
 
Igår slutade jag 13. Och min familj har och fixade ved då med och kom hem till 15. Då tog vi en fika hemma hos min syster Anna. Svårt att få ihop tid nu när hon har börjat jobba med. Pixie ville hem och laga pizza. Men jag hade glömt köpa jäst i fredags när jag handla. Fick då tips på ett pizza recept på bakpulver. Och så gott det blev!! Mycket godare än med jäst. Och barnen åt med god aptit. 
 
Idag ska Pixie till tandläkaren, spännande! När hon var mindre Vägrade hon gapa. Men idag går det not betydligt bättre. För idag är det den vanliga kassa måndagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0