Räknar ner till ledig helg.

Helgen som var jobbade jag. Men vi hann med en hel del kul ändå. Emil tog med tjejerna till barnens dag under lördagen i horn. Där det var hoppborg, häst och vagn, ridning, ansiktsmålning, fiskdamm korv glass mm. Och allt är gratis. Så himla bra! Jag och pixie åkte efter jag slutat till Molly och hennes tebjudning. Mysig sommarstuga och barnen hade jätte kul medan vi drack kaffe. Passade på att bebisgosa med deras yngsta. Vi fick med oss Molly hem och de sov över för första gången. Uppspelta tjejer som somnade på tok försent. Men man minns själv hur kul det var när man som över. Jag sov över jätte ofta hos min bästa vän som jag hade i barndomen. 
 
Jag jobbade söndagen med och tjejerna ville till alv och se bröderna lejonhjärta. Så Emil tog med dem dit igår. Idag har jag jobbat 11-19 istället för kassapasset. Men hann och göra köttfärslimpa innan.  Och Emil har tvättat ikapp all tvätt, gjort klart pixie balkonggolv. Jag har kokat andra omgången rabarbersaft och imorgon innan alv, som öppnar tio ska vi baka pizzabullar. Vilket vi brukar ha på alv. Så lite nytta hinner vi göra mellan jobb och allt kul med alv mm.  Ibland skulle dygnet ha flera timmar. Skönt o vara ledig imorgon. Saknar tjejerna så sjukt när det är jobbhelg. Två dagars jobb och sen ledig helg. Och dessutom ledig fredag! Jag som alltid jobbar kväll fredagar annars, ska bli så skönt med en extra ledig dag!  tid med familjen ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0