Tisdag.

Igår bakade mina skruttar chokladbollar och dadelbollar. Inte för att Pixie är så sugen på att äta sånt. Men för att vi skulle få fika besök idag och smidigt att ha i frysen. De gillar dock att baka. Och jag gillar att äta..
 
Idag ville zoey jätte gärna gå på allmän förskola. Känns onödigt då jag är ledig. Men blir bara 2 dagar dagis förutom mån timmen eftersom jag jobbar kväll och helg denna vecka. Och zoey älskar dagis just nu, och det känns ju underbart! Nu när man har en som är lite svårare vid lämning mm. Pixie var inte sugen idag så hon var hemma. De behövde va ifrån varandra. De har tjafsat mycket de senaste veckorna. De är ju med varandra dygnet runt jämte vi är dåliga på att sära på dem. Så idag blev det ju ett bra tillfälle.
 
Pixie och jag gick promenad med ullis och Ebbe. Lunchade med dem och fyndade en träbyrå på erikshjälpen som ska målas rosa i två nyanser. Hon har gått med på att måla rummet vitt ( glad mamma!) och få välja vilken fondtapet hon vill. Om hon får mycket rosa detaljer så som byrån, matta, mm. Så kommer bli så bra! Vi tömde rummet på saker igår. Och idag köpte vi färg. Tapeter ska vi kolla på sen. Och golv. 
 
När Arvid och zoey hämtades förberedde vi mellis. För då kom även madde, melwin, Anna och Walter. Härligt med ett öppet hus för vänner och massa barn! Imorgon blir det jobb och förskola. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0